YUKARI

TSKB'den Haberler

Eklenme Tarihi: 03 Haziran 2007
Baris İlkhan

TSKB’nin Çevre Temalı Heykel Yarışması Sonuçlandı

  • TSKB’nin “TSKB İle Önceliğimiz Çevre” adlı kurumsal sosyal sorumluluk projesi kapsamında Mimar Sinan Üniversitesi öğrencileri arasında düzenlenen “çevre” temalı heykel yarışması sonuçlandı. Birinciliği, “Yaprak” isimli çalışmasıyla Barış İlkhan kazandı.

    Türkiye’nin ilk özel yatırım ve kalkınma bankası olan Türkiye Sınai Kalkınma Bankası A.Ş.’nin (TSKB), “TSKB İle Önceliğimiz Çevre” adını verdiği kurumsal sosyal sorumluluk projesi kapsamında Mimar Sinan Üniversitesi öğrencileri arasında düzenlediği “çevre” temalı heykel yarışması sonuçlandı.

    Yarışmada Barış İlkhan “Yaprak” isimli çalışmasıyla birinci, Sesil Beatris Kalaycıyan “Kentin Diğer Sakinleri” isimli çalışmasıyla ikinci ve Çiğdem Yıldırım üçüncü oldular. Kıymet Daştan, Yıldız Yılmaz, Aylin Başaran ve R. Can Erdem ise mansiyon aldılar. Ödüllü eserlerden bazıları, sonbaharda gerçekleştirilecek “TSKB İle Önceliğimiz Çevre Konferansı”nda Çevre Ödülleri olarak verilecek.

    Yarışmaya katılan tüm eserler sanatçı Yalçın Savuran tarafından fotoğraflandı. Bu güzel sergiye cevreciyiz.com'dan ulaşabilirsiniz.

    Tüm eserlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.

    Yarışmada dereceye giren genç heykeltıraşların eserlerinin teması hakkındaki düşünceleri ise şöyle:

    Barış İlkhan (Birinci): “ ‘Yaprak’ sokaklardan ve mahallelerden oluşan bir yaprak ya da yaprak formunda şekillenmiş bir kent silüetidir. İnsanların yaşamları boyunca ilişkilerini sürdürdükleri ve karşılıklı olarak etkileşim içinde bulundukları fiziksel, biyolojik, sosyal, ekonomik ve kültürel ortam olan kenti, doğal hayatı simgelediğini düşündüğüm yaprak formunu ve yaşamın temelini oluşturan suyu seçtim.”

    Sesil Beatris Kalaycıyan (İkinci): “Kent, insan eliyle yapılmış bir çevre. İnsanların ekolojik dengelere karşı mücadele alanlarından başlıcası. Hayvanlar ise doğanın çocukları, kentin zıtlaştığı dünyanın çocukları. Kent, doğadan ve doğa verilerinden giderek uzaklaşıyor. Hayvanlar, kentten kovuluyor. İnsanlar tarafından tasarlanmış biçimleriyle yer alıyorlar. Kentte hayvanlar, insanların istediği yerde istediği biçimde ve istediği kadar var olabiliyorlar. Kategorize ediliyor hayvanlar, aynı modern kentin içinde barındırdığı herşeyi sınıflandırmak, adlandırmak istediği gibi.”

    Çiğdem Yıldırım (Üçüncü): “Ağaç parçaları, her birimizin doğayı korumak ve varlığını sürdürmesi için gösterdiği bir çaba iken, bu emekler bir araya geldiğinde binaların arasında istenen bir ortamın yaratılabileceğini düşlüyorum. Hızlı bir şekilde ilerleyen kentleşmeye tepki olarak insanların gösterdiği emekleri, çabaları yansıttığımı düşünüyorum.”

    Kıymet Daştan (Mansiyon): “Yer ve gök gizler barındırır, düşündürür. Yer elle tutulabilir belki ama gök sahipsizdir, mülkiyetsizdir ve özgürlüğü çağrıştırır. Bulutlar dolaşırlar gökyüzünde türlü biçimlerde, geçerler gözümüzün önünden; farkında değiliz. Kaldırdığımızda başımızı tabelalardan, neonlardan, vitrinlerden, yüksek katlardan, ancak görebiliriz.”

    Yıldız Yılmaz (Mansiyon): “Teknolojinin bundan sonra doğayı koruması yönünde gelişmesinin gerekliliğini savunan bir çalışma yaptım. Doğadan olanı teknik bir anlayışla korumaya çalışmayı ifade ettim.”

    Aylin Başaran (Mansiyon): “Günümüzde çevre sorunları insanlığın geçmişte tanık olmadığı boyutlarda şiddetlenerek küresel bir nitelik kazanmıştır. Dünyanın kaynaklarını acımasızca tüketen insanın yüzleşmesi, farkındalığını yaratmak amacıyla tasarladım damlalardan oluşan heykelimi. Yağan yağmur, düşen damla değil bu; çekilen, ellerimizden kayıp giden damlaların görüntüsü.”

    R. Can Erdem (Mansiyon): “Bu tasarımımda doğayı, çevreyi ve ona dair güzellikleri kuş formuyla özdeşleştirdim. Kuş formunun eğilmiş yemlenen bir kuş formu olması ise ödülü hak eden kişi ve/veya kurumların bunu hak ederken yaptıklarına yalın bir şekilde değinmek gayretimdendir.”


    Tüm eserlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.